mandag 1. februar 2010

Spiral lue & januarbidrag i julegave-along


Med julegave-along 2010 som motivasjon og "sæggelue" i tankene fant jeg fram til mønster på spiral lue på Lille Rosins blogg. Brukte Sandnes Alfa garn jeg har hatt liggende i lang tid med tanke på nettopp en sånn lue. Etter å ha strikket omtrent halve luen innså jeg at resultatet sannsynligvis hadde blitt penere hvis jeg hadde holdt meg til en farge. Men jeg hadde bare et nøste av hver farge, og forbruket var ca 2,5 nøster på denne lua. Neste lue blir nok med glattstrikk i stedet for spiralmønsteret. Det var imidlertid et artig mønster å strikke, så jeg skal forsøke meg igjen med tynnere garn og uten fargeskifter.


Garn: Sandnes Alfa
Pinne: 7
Jeg la opp 60 masker istedet for 80, som det står i oppskriften.
Lua passer både yngstedattera, men også meg (men da er det ikke mye "sægg" igjen i den.. )

Jeg er godt fornøyd med å være igang med årets julegaver! Skal supplere gavelageret med et par til slike "sæggeluer" med eller uten spiral :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...