torsdag 7. november 2013

Ett nøste Puno...

...har blitt til en supermyk og passe varm hals!


Halsen er kjapp og enkel å strikke:
Legg opp 73m på liten rundpinne 6, strikk perlestrikk (1r, 1vr) til du har ca 1m av nøstet igjen, og fell løst av. 

Denne ble til under fredagens nasjonale strikkekveld på NRK2 :) Digget den sendingen! Måtte det bli flere slike program. 


Mitt første bekjentskap med Puno, dette, og garantert ikke det siste! For et herlig garn! Mykt og lukseriøst, og ikke for kompakt. Ryktet sier at plagg av Puno holder passformen godt også. Det skal nok testes ut i litt større skala, for eksempel i en genser som denne og denne ;) 


Ha en strålende torsdagskveld! 

10 kommentarer:

  1. Puno virker som et veldig deilig garn, og må være herlig å ha rundt halsen :)

    SvarSlett
  2. Halser er et must på høsten! Herlig når den er strikket i så fint garn:)

    SvarSlett
  3. Fin hals! Takk for julegavetips! ;-)

    SvarSlett
  4. En herlig hals!
    garnet er ukjent for meg, men det frister å prøve

    SvarSlett
  5. Åh enda flere som strikker i puno, syntes alle bruker det garnet no :O Har nok garn på lager men kanskje det må bli et nøste puno til en hals bare for å prøve ;) Kem som produserer puno?

    SvarSlett
    Svar
    1. Puno er Raumagarn :)
      Må prøves ja!

      Slett
  6. Lekkert! Jeg synes perlestrikk er en lidelse å holde på med, men det blir jo sååå fint! :)

    SvarSlett
  7. For en fin hals, i en helt nydelig farge! Jeg har aldri prøvd Puno, men jeg tror jeg må prøve oppskriften din ganske snart :) Den halsen fristet :)

    SvarSlett
  8. Så fin hals, ser skikkelig god ut :) Jeg har ikke prøvd Puno enda, men jeg har kjent ;) Og det kjennes himmelsk ut!Hører mange skryter av det.. Jeg elsket også Nasjonal Strikkekveld, og skulle ønske det var hver fredag ;)

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  9. Den så herlig ut! Har noe Puno liggende, veldig godt og mykt garn:)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...