fredag 12. mars 2010

Bikube-sokker og rødvinshøne før toving

Åå det er godt å være hjemme igjen! Jeg har det veldig kjekt på jobb, men det er ikke å stikke under en stol at det føles fantastisk godt å vende tilbake til sivilasjonen igjen. Har hatt anledning til å strikke litt nå og da, og har fått ferdig et par sokker, den annonserte "rødvinshøna", og har strikket på en garnkurv som er omtrent 3/4 ferdig. Mer om den siden!



Jeg starter med bikube-sokkene:
Fant inspirasjon til mønsteret i her. Gjorde noen endringer for at sokken skulle passe en dame-fot. La opp 60 masker, strikket 10 omganger ribbekant (1r 1v) og strikket 11 mønster repetisjoner. Resten er "vanlig" hæl- og tåfelling.

Ca. str. 38.
Garn: Sisu offwhite og blå Fantasy.
Pinne nr. 2 1/2.

... sånn! Det var årets 7. sokkepar, og de havner rett i julegave-kassen min :)

Rødvinshøna er strikket i Fritidsgarn etter oppskrift fra Sandnes (Temahefte 19 Toving). Hun venter spent på montering, knapper og en runde i vaskemaskinen på 40°C. Jeg venter spent jeg også...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...