fredag 26. mars 2010

Lagertelling og heklet kurv


I mangel av ferdig Pinweel sweather å vise fram (mangler nå kun 3 runder rillestrikk, avfelling og heklekant!!), så blogger jeg heller to små heklede kurver jeg lagde for en tid tilbake. Brukte en oppskrift jeg fant i et gammelt ukeblad som utgangspunkt. Den lille er heklet med en tråd rosa Muskat + en tråd Solberg heklegarn, mens den store er heklet med en tråd flerfarget Fabel + en tråd Solberg heklegarn. Ganske søte synes nå jeg :) Passelig størrelse til oppbevaring av smykker og andre småting på badet.



Jeg og jentene skal flytte i slutten av april, og med nyanskaffede flytteesker bestemte jeg meg for at garnet skulle "pakkes" først. Det har nemlig aldri ligget samlet hos meg, men i poser rundt omkring i huset. Riktignok lå mange av posene samlet i en kiste, men overhodet ingen systematikk eller orden i strikkesakene, for å si det sånn.. Jeg er egentlig veldig glad i system og orden, så det gjorde godt å tømme alle posene for garn, pinner og oppskrifter og legge alt samlet i en pappeske. Løse banderoler, handleposer og strikkepinne-hylster gikk rett til gjenvinning :-) Så her er resultatet. Det skal få stå sånn til jeg har flyttet, da skal alt sorteres og ordnes (ja, både garn, pinner og oppskrifter).



Nå satser jeg på å kunne vise fram Pinweel'en i morgen før jeg drar på påskeferie ;-)

3 kommentarer:

  1. det var noen søte kurver :)
    Lykke til med flytting, og sortering av garn!
    Ha en super helg!

    SvarSlett
  2. Dette var en ny blogg for meg. Må rundt å kikke litt :) Kjempesøte kurver. Sånne er kjekt å ha noen av!

    SvarSlett
  3. Sååå fine kurver! Praktiske og morsomme å ha laget selv :-)

    Den garnsamlingen lignet ikke rent lite på min egen - lykke til med flyttingen!

    Og tusen takk for at vil være med på påskelotteriet på bloggen min, det var kjekt!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...