fredag 23. juli 2010

Klar - ferdig - FERIE!

Endelig kom sola tilbake til Trøndelag, etter flere dager med enorme nedbørsmengder og lyn & tordenvær. Vi har hatt en herlig dag på terrassen! Jentene ble inspirert av mammas strikking i solkroken, og fikk hvert sitt nøste og pinner. 8 åringen har strikket 7 cm på noe som først skulle bli kjole, så belte, deretter veske. 5 åringen synes det er artigst å perforere nøstet med pinnene, men det er helt ok, det :-) Første skritt på veien er vel å bli venn med garn og pinner, eller hva?

Jeg, derimot, har bladd fram oppskrift på Shetland triangle fra boka Wrap Style. Garnet er det nyervervede I en tynn tråd. Garnet er veeeldig tynt, men perfekt til et sjal, så dette blir kjempebra! Sjalet er enkelt å strikke, logisk og repeterende mønster, akkurat sånn jeg liker det aller best.


Et annet sommerprosjekt, Vårlig kjolegenser fra Pickles, er derimot satt på vent. Jeg har strikket ferdig hele greia, utenom vrangborden på ermene. Men hva oppdager jeg når jeg prøver den på etter at halskanten er felt av? At det slett ikke er noen kjolegenser til meg, tvert i mot en ganske så ettersittende genser. Grr. Jeg mistet helt motivasjonen til å fortsette, for å si det sånn. Litt merkelig at den ble så trang, jeg strikker i str. M, og er en typisk "medium-dame". I oppskriften står det at modellen er "baggy". Ikke har jeg strikket særlig stramt, heller ganske løst. Mystifistiske greier. Mulig 8-åringen vil adoptere den når jeg blir ferdig? Den blir garantert en kjole til henne iallefall.


Nå tar jentene og jeg sommerferie. Vi setter oss i bilen og kjører sørover, via hytte, venner og familie, og ender opp i Kristiansand om noen dager. Herlige late dager i vente! Og strikketøyet er med... åffkårs ;-) En deilig sommer til dere alle!

3 kommentarer:

  1. Å så irriterende med den kjolegenseren! Sånt kan sette en stakkars strikker ute av spill for en stund, skjønner deg innmari godt med de armene....
    Da er det bra å ha et sjal liggende som ser ut til å gå glimrende! Nydelig farge på garnet også:-D

    SvarSlett
  2. Så mye flott du lager! Irriterende med plagg som blir for små, enda mer når det er oppskrifter med rare størrelser. Kjolegenseren er lekker, håper noen får bruk for den. Det å rekke opp er vel uaktuelt- mener å huske at denne er strikket i noe pusegarn?

    SvarSlett
  3. Den kjolegenseren var bare helt nydelig! Og ja, veldig synd at passformen ikke ble som du ønsket. Man mister motet litt da. Håper du finner noen som passer den, heldig er hun hvertfall :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...