onsdag 20. februar 2013

Trofaste travere trer av



-Hjeeelp! Utslitte hyttetøfler ber tynt om å få slippe videre tjeneste... Og med hull både foran og bak på begge to så kan jeg vel si meg enig i at disse har gjort nytten sin. Lang og tro tjeneste er over, her kan det settes et endelig, verdig punktum!

Var jeg veldig ivrig med stoppenåla så kunne jeg vurdert å forlenge tøffel-livet deres, men nå er det jo ikke verdens mest kompliserte ting å strikke et nytt par heller da. Jeg har et nokså velfylt lager av Fritidsgarn i kjellern (dokumentert her -mye er brukt opp siden den gang, og noe er etterfylt), så egnet garn skal jeg alltids finne ;)

Disse "firkanttøftlene" har jeg strikket mange utgaver av tidligere i diverse farge-komboer. Trinn-for-trinn oppskrifter finnes det mange av, for eksempel her og her. Så gjør som meg, grip pinne 6 og tovegarn i friske farger -og slå deg løs!

Perfekt vinterferiestrikk :)

5 kommentarer:

  1. ja de varer sååå lenge ,men en dag er de slutt. Jeg har strikket lapper og sydd på noen. Har i anledning av vinterferien laget mange nye. Ha en fin kveld

    SvarSlett
  2. Så herlige bilder av godt brukte tøfler. Det er alltid mer tilfredsstillende og strikke noe nytt, for det gamle er slitt:-)

    SvarSlett
  3. Nei, det der blir kaldt å ha på beina! Synd at det så fort blir hull på så fine og gode labber. Men du svinger nok pinnene fort og får fikset et par nye! ;)) Ser forresten at noen kjøper skinnsåler som de setter på - har tenkt på å prøve det selv - for å forlenge levetiden på labbene, også blir de ikke så glatte å gå med. Kanskje et tips? Uansett - et herlig bilde! :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips! Ikke dumt med såler på nei :)

      Slett
  4. Ja, det skal jeg jammen gjøre - strikke firkanttøfler altså. Har tenkt på det lenge.
    Fint med strikketing som står tjenesten ut, syns jeg. Da har de jo virkelig vært til nytte!

    Du har forresten vunnet i blogglotteriet mitt. Gratulerer! Send meg adressen din, så kommer det pakke i posten (epostadressen min står i bloggen, til høyre).

    Ha en riktig fin helg!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...