søndag 10. februar 2013

Skjønne, grønne Milla


Så er jeg den lykkelige eier av et par fine flettesokker som oser av vår! Vårgrønne herligheter på føttene, like kjært og velkomment som lengre dager og økende innslag av fuglekvitter i trærne nå i februar-kulda :)

Mønstervariasjonen gjorde sokkene artige å strikke, de gikk unna på en uke der jeg har hatt litt mindre strikketid enn vanlig samt noe annen stikk ved siden av. I begynnelsen var jeg mønster-slave og måtte følge veldig med på diagrammet for å få det rett, men etterhvert gikk det utenat såfremt jeg holdt tellingen på hvilken mønsterrunde jeg var på.


Fiiine fletter, ikke sant?

Oppskrift: Wims sine Milla-sokker
Pinner nr: 2 1/2
Garn: Silja superwash

Forsterket hel og stjernetå, det er første gangen jeg strikker sokker på den måten faktisk. Likte veldig godt løsningen, den blir nok å gjentas!


Innimellom har jeg fått tid til noen flere sekskant-lapper til babyteppet (påbegynt i dette innlegget). Er nå oppe i 19 stk, ca 1/3 av det totale behovet. En lapp her og en lapp der... Jeg har fortsatt en god del babyull igjen i de rette fargene, så er jeg heldig slipper jeg å kjøpe noe nytt før teppet er ferdig:)


Gratulerer med morsdagen alle flotte mødre :)

5 kommentarer:

  1. Veldig fine sokker! Jeg har også planer om å strikke disse denne måneden og håper jeg rekker det. Har alltid for mange strikkeplaner og altfor lite tid;-) Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  2. En fin fin søndag til deg også. Nydelige sokker.
    Det blir et flott teppe.
    Klem Tone

    SvarSlett
  3. Det var da noen aldeles utrolig flotte sokker! Jeg ble nødt til å legge dem til i strikkekøen min. Og jeg har så veldig lyst på GRØNNE sokker!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Dette ser ut til å bli et fint babyteppe! Lykke til med Pickles-strikkingen, kjekt at man kan dele erfaringer her i Blogglandia! :)

    SvarSlett
  5. Knallfine sokker. Herlig vårgrønn du har valgt. Utrolig hvor forskjellig sokker blir bare ved å skofte farger. Digger de. Bare digger de. :O)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...