torsdag 23. desember 2010

Marius pulsvarmere



Garnrestene etter Marius-bodyen ble til et par pulsvarmere til min eldste datter. Hun spurte meg om jeg kunne lage sånne til henne, og da var ikke mor vond å be...


Garn: Lanett Superwash
Pinne: 2 1/2
Størrelse: ca 8-12 år

Oppskrift på enkle pulsvarmere m/Marius-mønster:
Legg opp 48m med bunnfarge på strømpep nr 2 1/2. Strikk vrangbord (2r, 2v) til arbeidet måler 4 cm. Øk 2m og fortsett i glattstrikk. Strikk 2 cm med bunnfarge, begynn så mønsteret. Mønsteret (som er copyright av Sandnes Garn, og jeg derfor ikke har lov å gjengi her) er likt som på ermene til Mariusgenseren. Etter to omganger rødt på slutten av mønsteret fortsettes med vrangbord (1r,1v) i 5 omganger. Fell passe løst av.

Enklere kan det nesten ikke bli... ;)



Jeg synes det er kjempekoselig om noen vil prøve seg på oppskriften. Da hadde det vært gøy om du la igjen en kommentar i dette innlegget slik at jeg kan komme på besøk og se din versjon. Hvis du har egen blogg setter jeg pris på om du linker tilbake til meg.


God jul alle sammen!

16 kommentarer:

  1. De var flotte.
    Ønsker deg en god jul og ett godt nyttår.

    SvarSlett
  2. stilig!! Ha en god jul!

    SvarSlett
  3. Kjempefine :D
    ønsker deg og dine en fin jul
    /myr

    SvarSlett
  4. Disse var flotte. Ha en god jul.

    SvarSlett
  5. Fine pulsvanter! Ha en riktig god jul!

    SvarSlett
  6. Kjekkt å kunne bruke opp restegarnet.
    Stilige pulsvarmere.

    SvarSlett
  7. For en kjekk ide!
    Stilig;)
    Kanskje jeg tar den med meg... Holder på med nettopp en body i dette mønsteret, -og rester blir det vel her også.
    Snill du er som skriver ned og deler mønster

    SvarSlett
  8. Jeg får ikke Marius-mønsteret til å "gå opp" i 50 masker, jeg. Er det jeg som gjør noe feil, eller???

    SvarSlett
  9. Du har helt rett Line Kristine, mønsteret går ikke opp med 50 masker! Du vil få en forskyvning av mønsteret ved begynnelsen av hver runde uansett maskeantall, enten mønsteret går opp eller ikke. Poenget med å legge opp 50 masker her var mest at de skulle passe hånden til mottakeren :o)

    God helg!

    SvarSlett
  10. Da så ;)
    Takk for svar og god helg!

    SvarSlett
  11. Åååå...for ein god ide, og kor fine dei er.
    Eg er kjempe glad i Marius mønsteret. Heller på med ein vest til meg sjølv akkurat no. Så kanskje det blir pulsvarmara på meg og av restane :)
    Tusen takk for ide'en

    SvarSlett
  12. Men oj så snygga! Vad glad jag blir att jag hittade hit. De ska jag sticka. Jag har tre gratis mönster hos mig på pulsvärmare...i högerkanten på bloggen.

    SvarSlett
  13. Så fine! De skal eg prøve meg på med litt restegarn. Kjekt å prøve meg på Marius-light:)

    SvarSlett
  14. Hei

    Jeg har valgt dine pulsvanter som en del av min hobbykalender for april. De er kjempefine.

    Takk for du deler

    Hilsen Lille Rosin

    SvarSlett
  15. Hei hei :-) Disse var kjempefine. Det skal nok bli noen av disse i løpet av sommeren. Liker små arbeider på stranden. Fin blogg du har, la meg til som følger. Ha en fin søndag :-) Mvh Janse

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...