torsdag 16. desember 2010

Til en liten marius... og til mor

Endelig kan jeg blogge litt igjen! Det føles godt. Må innrømme jeg har savnet det de siste ukene. Hva jeg har gjort? Jeg har, som alle andre, vært oppslukt av hektisk hverdag -og brukt tid på strikkeprosjekter som skulle bli ferdige til jul. Og innimellom lest andres blogger for å bli inspirert til nye prosjekter.


Jeg har hevet meg på Marius-bølgen og strikket en body til min brors enn-så-lenge ufødte sønn. Han skal etter planen få bruk for den ca 1.mars, så jeg strikket den i str 0-3 mnd. Den ble dog litt stor for dukken som sto mannekeng ... Laget i mykt og 100% kløfritt Lanett Superwash og strikket på pinne nr 2 1/2. Søte knapper fra Snella & Petronella. Oppskriften er forresten fra et av årets juleblader (var det KK sitt? Husker ikke i farten....) Håper uansett at ullbodyen blir godt mottatt!



Jeg har også strikket skjerfet Kernel til moren min til jul. Siden hun ikke er inne i blogg-verden, kan jeg allerede nå avsløre hvordan det ser ut, etter montering & blokking:




Her har jeg brukt garnet Shetland Soft fra Malsen og Mor. Farge: Sunshine. Mamma er veldig glad i okergul, og da håper jeg at denne ble oker "nok"... og ikke bare gul. Oppskrift på skjerfet fant jeg hos Knitty, se her. Jeg droppet å strikke inn perler, men ellers er oppskriften fulgt til punkt og prikke.


Har dere en koselig førjulstid -uten at stresset tar helt overhånd?

1 kommentar:

  1. Nydeleg Marius body og eit nydeleg skjerf. Ønskjer deg ei fin adventshelg.

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...