mandag 12. mai 2014

Knebeskyttelse



I det jeg pakker bort sokkegarnet og avrunder restestrikkinga for denne gang, må jeg vise lillebrors ny-lappede bukser av hjemmestrikkede pads. Ja, denne gutten bærer virkelig preg av å være sønn av en strikker født på søttitallet ;) Kjappere prosjekt enn dette skal du virkelig lete lenge etter. Strikket med dobbel tråd tynt sokkegarn (her Drops Fabel) på pinne 3 for å få de passe tette og slitesterke, gikk dette superfort. Jeg prøvde meg frem med ulike geometriske former for å se hva som passet best på knærne til lillebrors bukser. Gutten har nemlig slitt hull på alle bukseknær etter uker med intens krabbing. Nå har han forøvrig nylig lært seg å gå, så slitasjen vil nok avta gradvis framover.
Jeg er litt spent på hvordan lappene ter seg etterhvert som buksa brukes, blir det ubehagelig og klumpete til knærne tro? Jeg tar sjansen, alternativet vil jo være å kaste buksene, og unødvendig bruk-og-kast er jeg som kjent ingen fan av.





Sånn! Tre bukser klare for nye eventyr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...