mandag 26. mai 2014

Strikking i forsommersol


Strikketøyet har reist litt og lufta seg:)

Det har vært med på sol og bading i Kroatia...



... og har vært en tur til fjells og kost seg i hytteveggen.



Fine turer begge deler. Strikketøyet er Pickles' Solskinnstopp. Et mye større prosjekt enn jeg trodde på forhånd. Modellen er litt baggy (mere enn bildet på sidene til Pickles viser, synes jeg), slik at det økes en god del masker etter vrangborden (som forøvrig strikkes 1 vr, 1 vridd rett i 6cm... -litt jobb med den også). Med nesten 300 masker på ganske tynne pinner tar hver runde litt tid. Jeg har strikket jevnt på toppen gjennom båttur i kroatisk skjærgård, på stranda og ved bassengkanten, på fly og flyplasser, i bilen og foran peisen på hytta -men synes progressen går i sneglefart. Nå håper jeg bare at jeg ikke går lei før genseren er ferdig. Ja, og helst sånn at jeg får brukt den til sommeren. I år.

Hva strikker du på i forsommervarmen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...