onsdag 10. september 2014

Søttitalls til mini

Her er det retro for alle penga! Veldig søttitalls iallefall. Lillebrors nye jakke er etter oppskriften på 70tallsjakka fra Den store guttestrikkeboka, og med farger og mønster etter hodet til strikkemora født på søttitallet. Tror gutten hadde glidd rett inn på 1970tallet med denne her, muligens med fratrekk for vel høyt innhold av naturfibre og totalt fravær av akryl i plagget. Kanskje greit at det er litt "moderne" sånn sett...


Jakka var så vidt en del av UFO september også, den har jo vært fast inventar i strikkeveska siden vår lange roadtrip til Danmark i juli og ble ferdigstilt en av septembers første dager. Den har vært et koselig prosjekt å holde på med, og jammen fikk jeg også her brukt opp noen smårester fra garnlageret...


Fin oppskrift forresten. Jeg strikker gjerne flere ting fra denne fine strikkeboka! For en gangs skyld strikket jeg jakka fram og tilbake for å slippe å klippe opp -det ble jo tross alt ikke så mange vrangmasker på et slikt lite plagg. Jakka er strikket i str 4 år, men med tynnere garn og pinner enn i oppskriften, og passer derfor 1,5 åringen min perfekt. Garnet er Drops Alpaca, pinne nr 3. Knappene er diverse kokosnøttknapper kjøpt på Etsy, med unntak av ugla som jeg tror er fra Panduro.

Jeg brukte noen forsøk på å plukke opp rett antall masker langs knappestolpene, synes de ble alt for stramme med det foreslåtte antall masker og endte derfor opp med å plukke opp ganske mange flere enn angitt. Viktig med en pen avslutning!


Fin jakke for høsten dette!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...