mandag 1. september 2014

September: Ufoene skal vekk

I år har september er blitt UFOenes måned etter oppfordring fra Trivelig & Surrehue... og det passer jo fint for jeg har flere UFOer å feridgstille:)


Øverst til venstre er pirke-vottene med værnesrosa som jeg begynte på i juli. Altså ikke en veldig gammel UFO, men ikke desto mindre et prosjekt som stoppet opp rett etter at første votten var felt av. Litt av forklaringa ligger i at kombinasjonen finull og 30 grader i skyggen ikke var helt optimal. Jammen var det vanskelig å konsentrere seg i varmen også, og dermed ble pirkestrikken erstattet av enklere strikketøy. Alt til sin tid! 

Øverst til høyre er enda et vottepar, som i følge prosjektsida på Ravelry har ligget brakk siden april 2012. Kontrasten mellom bunnfarge og mønsterfarge er ikke den største, dermed ble de litt kjedelige å strikke og vips -transformert til vaskeekte UFOer. Nå har jeg tenkt å fullføre!

Nederst til venstre sees mitt tredje par hjemløssokker i år. Disse skal forhåpentlig varme et par kalde uteliggerføtter i Oslo til jul. Hjemløssokkene, som samles sammen av frk Badegakk, blir delt ut som julegaver av Frelsesarmeen. Les mere om dette fine prosjektet her:) Dette paret strikkes i dobbel tråd tynt sokkegarn på pinne 3,75 og blir tykke og gode. Basisen er denne oppskriften, justert for litt tykkere garn og pinner. Jeg håper å få ferdig disse + enda et par før fristen 1.desember.

Oppstarten på pappas mariusgenser skrev jeg om etter at første erme var av pinnene i juni. Denne har vært erklært innimellom-prosjekt fra dag 1, og har forsåvidt vært strikket på jevnt og trutt ved siden av andre pinneprosjekter etter det. Status nå er at begge ermene er ferdige, og bolen er strikket frem til mønsterpartiet. Jeg har dessverre gått tom for garn og må innom Husfliden for å fylle på med grått før jeg kan fortsette... Men jeg slenger den med i UFO-september for å gi den et lite puff mot ferdigstillelse selv om fristen ikke er før i desember. *gruer meg til klipp og isying av ermer* ... *men gleder meg til å bli ferdig med skiten*

Yes, da er det bare å kvesse pinnene og strikke ivei!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...