fredag 29. august 2014

Mysterieoppklaring

InfiniCOWL Deborah Tomasello Ztrikkeriet

På ren impuls meldte jeg meg på Deborah Tomasellos mysteriestrikk tidligere i sommer. Jeg har vært med på noe tilsvarende før, og fikk plutselig en akutt lyst til å gjenta dette litt pussige konseptet. Det artige med mysteriesamstrikk er å strikke sammen med andre garngærne på noe man ikke helt vet hva blir tilslutt. Altså, jeg visste det skulle bli en hals og fikk plukke ut fargene selv, men møsteret fikk jeg i deler og måtte dokumentere en del ferdig før jeg fikk tilsendt den neste. Jeg innrømmer at jeg tvilte sterkt underveis på at dette ville bli et brukbart plagg... Men nå som det hele er ferdig er jeg faktisk ganske fornøyd! Ble ikke så verst likevel:)

Jeg liker fargene og mønsteret bidrar til at de glir fint over i hverandre. Jeg har brukt diverse garn fra lageret, mye Abuelita tynn merino/ babymerino, litt Sandnes Sisu/ Sisu Fantasy og Drops Delight. Man tager hva man haver... Alt strikket på pinne 2,5. Halsen er strikket som en lang pølse. der topp og bunn ble vevd sammen tilslutt (helv... mye arbeid!) Halsen er så klippet opp i front, åpningene sydd igjen og så avsluttet jeg mysterie-herligheten med heklede knappehemper og knapper fra Husfliden. Mere info finnes på prosjektsiden på Ravelry.

InfiniCOWL Deborah Tomasello ztrikkeriet

InfiniCOWL Deborah Tomasello ztrikkeriet

Artig å være med på mystefistisk strikking, men nå er jeg veldig klar for å ta fatt på andre prosjekter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...