torsdag 14. august 2014

Jeg, en garnjunkie?

Av og til skjer det at garnlageret får tilskudd av nye nøster. Jeg liker å tro at det ikke er så ofte, og helst av en god grunn. Ja, sånn som når et prosjekt skal realiseres uten at jeg finner passende garn i lageret. Det er jo helt greit. Det hender jo også at jeg kjøper et hespe eller to bare fordi det er så himmelsk fristende. Det er jo akseptabelt det også, hvis det bare er en sjelden gang.

Det er bare det at denne sommeren har det ikke bare skjedd en sjelden gang. Det har visst skjedd gang på gang på gang. Salg hos Holst garn og Strikk innom, og vips noen fine nøster innkjøpt. Innom og myste hos den lokale garnpusheren, og så ble det jammen med noen übermyke nøster Puno hjem (ukjent av hvilken grunn) Fristende besøk i nettbutikkene til Nina petrina, Pickles og Wollmeise, og plutselig var noen bestillinger med digg ullvare på vei til postkassen min. Ingen plan, kun øyeblikkets impuls. Og under Bornholmsferien endte jeg jammen meg opp med fire trøstenøster med sokkegarn kjøpt på Dagli´ Brugsen, da det viste seg at den fineste garnbutikken jeg hadde planlagt å avlegge et besøk kun var en nettbutikk (ja stakkars meg, har jo ikke noe garn fra før!)

Hva skjer´a??


Nøster og hesper foreviget her er nok bare en del av de innkjøpte herligehetene *sukk* Og garn handlet med konkret plan for øyet er heller ikke tatt med, gitt...

Jaja, gjort er gjort og kjøpt og kjøpt. Nå må jeg bare kose meg med alle ullskattene og sette en sporenstreks stopp for videre handel til noe (noe?!! Mesteparten!) av dette er strikket opp. Og hvis du lurte, så dokumenteres dette høytidelig for å minne meg selv på de faktiske realiteter. Bittelitt flaut, men også sååå deilig med alt dette herlige garnet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...