søndag 24. august 2014

Matte, hverdagsvotter og mysterier

Her strikkes det jevnt og trutt om dagen. Jeg er ingen monogam strikker, men liker å strikke flere prosjekter i parallell (så går jeg ikke så fort lei heller:) Siden i sommer har Mariusgenser i mannestørrelse vært hovedprosjekt. Heldigvis med romslig tidsfrist, slik at jeg kan strikke på andre plagg innimellom. Genseren nærmer seg ferdig, men så har jeg typisk nok gått tom for garn i hovedfargen og har derfor har jeg fått en liten ufrivillig pause. Da passet det fint at torirot trengte en teststrikker til sin lue med det fengende navnet Pytagoras. Jeg, som er realfagsutdannet og litt over middels matteinteressert, falt iallefall pladask for navnet, - og så skadet det jo ikke at lua var baggy og fin i formen heller da!


Her strikket jeg med en god blandings digg garn: Grønn Abuelita tjukk merino, rosa Abuelita 4-trådsmerino og hvit Ninapetrina mellomtykk merino. De to sistnevnte var nye bekjentskaper for meg, og skal si jeg lot meg sjarmere av begge to! Nydelig mykt og kløfritt garn med fin "spenst". Og for en fin melering i 4-trådsmerinoen! Sukk...

Ja, faktisk var jeg så henrykt over garnbekjentskapet at jeg la opp til votter med disse to samme dag som Pytagoras ble felt av :) Dette er Pickles´ hverdagsvotter, strikket i dobbel tråd, ja nettopp, 4-trådsmerino og Ninapetrinas Mellomtykk merino. Fiiiin kombo!


Sånn utenom Mariusstrikk, luestrikk og vottestrikk, strikker jeg også på dette her:


Dette er en hals som er en del av en Deborah Tomasellos "MAL" på Ravelry. MAL=Mystery (knit-) Along og fungerer slik at mønsteret blir avslørt del for del over flere uker. Dette blir en dobbel, åpen hals. Den strikkes som en lang tube, der topp og bunn skal veves sammen og fronten klippes opp til slutt. I åpningen skal det sys i knapper og lages knappehull. Jeg er ikke helt overbevist over at denne blir noe særlig, men er samtidig er såpass nysgjerrig på sluttresultatet at jeg strikker trøstig videre.

Enda har jeg flere prosjekter på pinnene, men noe skal man spare til senere også:) God søndagskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...