onsdag 15. oktober 2014

Hverdagslykke, gitt!

En grønn og perlegrå stripete herlighet er blitt min!


Unødvendig å si at jeg er superduper fornøyd?


Dette er selvsagt hverdagsjakka designet av Ann Myhre. Jeg har hatt jakka på ønskelista lenge, og er så glad for at jeg endelig fikk mitt eget eksemplar. Siden jakka er strikket av tynn ull regner jeg med den vil være en trofast følgesvenn i årstiden(e) vi er på god vei inn i, som en lun jakke alene eller som mellomlag mellom vind-og vanntett jakke og ulltøy innerst. Blir nok en bruksjakke, dette.

Orginalgarnet er Kauni, men jeg ønsket å bruke noe av det digge lagergarnet mitt og endte opp med kombinasjonen grønn Wollmeise Twin og perlegrå Drops Alpaca. Yammi! Siden strikkefastheten ble en ganske annen enn i oppskriften, endte jakka opp med å bli strikket i str XL og med ekstra økerunder før avdeling til ermer og bol. Ja, faktisk ble jakka ferdigstrikket allerede i sommer en gang, men ble da for snau og ble rekket opp til bærestykket igjen for å øke på maskeantallet til ermer og bol. En jakke til besvær, men ikke for meg denne gang... jeg var nemlig så heldig å få hjelp av svigermor til å strikke denne! Og hun gir seg ikke før resultatet blir perfekt :-)


Jeg ble knallfornøyd med fargene! Erfaringsmessig vet jeg at Drops Alpacaen klør mindre etter litt bruk, men nå i starten må jeg nok belage meg på å ha langermet genser under for å dempe stikkinga litt. Knappene er av kokosnøtt, og kjøpt fra en kinesisk forhandler på Etsy for et par år siden. Synes kontrasten mot det syrlige, grønne ble søt!

Flere detaljer på Ravelry.

Avslutter med en se-min-nye-jakke-selfie. Selv om smilet er litt Mona Liza-aktig, er jeg kjempefornøyd både med jakka og det alldeles fantastiske høstværet i trøndelag i disse dager. Høsten er best! Og svigermor!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...