lørdag 17. januar 2015

Nyåpning -hurra!

Velkommen til gjenåpning av Blogger-bloggen!


Det hadde jeg ikke trodd jeg skulle si for et drøyt halvår siden, da jeg med brask og bram flyttet over til Woolspire. Dengang var jeg lei av Blogger og følte dragningen mot det garnglade felleskapet som var kjemisk fritt for politikk-, mat- og rosabloggere. Det var et herlig sted lenge, men ting ble ikke helt som jeg hadde trodd, og tilslutt sto valget mellom å legge ned bloggvirksomheten eller å flytte tilbake til gode, gamle Blogger.

Så nå er jeg her igjen! Håper jeg får med meg de som er interessert i å lese det jeg skriver over hit igjen, at dere legger dere til som følgere enten via Google, via Bloglovin eller får oppdateringer via epost. Hvis du har ztrikkeriet i din bloggrull, blir jeg kjempeglad om du oppdaterer blogg-adressen der!

Jeg holder på å flytte over innlegg fra gamlebloggen til denne. Det tar litt tid, men jeg jobber meg systematisk bakover i tid. Det eneste triste med denne flytteprosessen, er at jeg mister alle kommentarene fra dere på de innleggene jeg skrev hos Woolspire. Dialogen med leserne er superviktig synes jeg, det er blant annet den som gir meg inspirasjon til å fortsette blogginga. Tilbakemeldinger mottas med hjertelig takk og målet mitt er å besøke bloggene til de som legger igjen kommentarer her. Det er så mye fin inspirasjon der ute, og superkjekt å surfe på oppdagelsesferd hos alle de kreative bloggene.  

Så over til strikking!


Her er Martinevottene, årets første ferdige prosjekt:) Disse er del av en samstrikk på Uformelt strikkeforum. Med tykt garn på pinner 6 gikk de virkelig unna og ble ferdige på et par dager. De er lett tovet for hånd, men er fortsatt litt store til mine hender, så jeg vurderer å kjøre de en runde på 30graders kortprogram i tillegg.

Oppskrift: Martine av Blåbærlina
Garn: Drops Nepal, naturhvit
Pinner: 6

Ellers parallell-strikkes det på flere ting om dagen. Det artige evighets-skjerfet "My favorite things" er fortsatt et pågående prosjekt. Jeg strikker på en "Skappel-inspirert" jakke av luksus-restegarn samt to par sokker. Hva blir ferdig først? Det er spørsmålet... ;-)


Bli med videre og finn ut! Jeg gleder meg til videre blogging her :-)
Ha en strålende fin helg!

17 kommentarer:

  1. Veldig hyggelig at du er tilbake på Blogger, synes jeg. Synd det ikke ble sånn på Woolspire som du hadde tenkt! Jeg likte det også godt i starten, men det ble veldig irriterende etterhvert at man ikke fikk kommentert der, og at feeden ble spammet med innlegg fra Wollspirebloggere man ikke hadde lagt til selv. Så jeg er glad for alle som kommer tilbake til bloggplattformer det går an å kommentere på, for jeg er helt enig med deg, dialogen er kjempeviktig!

    Fine Martinevotter, de gjorde seg veldig godt i naturhvitt! Og nydelige tulipaner - jeg fikk en bukett i dag, og den skal jeg prøve å få brukt i strikkefotos i morgen.

    Vi blogges! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det var utfordringer med kommentering hos Woolspire, og selv om jeg vet det blir bedre der etterhvert så hadde jeg ikke tålmodighet til å vente. Føles godt å være tilbake her ja!

      Tulipaner er favorittblomsten min -de er så nydelige!

      Slett
    2. Enig med Huldr, det er skikkelig deilig å kunne kommentere igjen :)
      Jeg vurderte å melde meg inn i Woolspire bare for å kunne kommentere, men litt av poenget er jo at man linker tilbake til sin egen blogg. Vi får håpe Woolspire finner ut av det snart :)

      Slett
  2. Du dukket opp i feeden min på denne adressen, det tar jeg som et godt tegn på at det funker for andre og :)

    Her følger jeg med videre!

    SvarSlett
  3. Velkommen tilbake:) Så fine votter du viser frem! Nepalgarnet er så godt, og med litt toving gir de nok veldig god varme:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Birgitte!
      Litt mere toving gjør nok susen, blir lune og deilige votter da.

      Slett
  4. Du dukket også opp på Bloglovin hos meg med dette innlegget - jeg er faktisk usikker på om jeg var med over til Woolspire. Pytt sann, godt å se at du er tilbake! Flotte Martinevotter du har strikket:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da ordnet det seg helt av seg selv, ikke noe som er bedre enn det ;-)

      Slett
  5. Velkommen tilbake til Blogger :)

    SvarSlett
  6. Så kjekt å høre at du er tilbake på Blogger! Jeg vil gjerne følge deg videre:)

    SvarSlett
  7. Velkommen tilbake :) Jeg har deg linket på bloggen så nå var du lett å finne :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott Hannesol! Takk for det :-)

      Slett
  8. Nok en gang velkommen tilbake! Woolspire ble ikke helt som man hadde tenkt seg nei...
    Fikk du ikke hjelp til å flytte innleggene...?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Felisi!
      Kunne nok fått hjelp, men da ville det tatt myyye lengre tid før re-åpninga her på Blogger... ;-)

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...