søndag 21. juli 2013

Restegarnsteppevekst


Restegarnteppet jeg startet på tidligere i sommer vokser stadig. Nå 50cm langt, knappe 1/3 av planlagt total lengde, og det har allerede sørget for et solid innhogg i restegarnbeholdningen av ullgarn med rette garntykkelsen. Mon tro det holder helt til slutt uten å måtte kjøpe inn nytt? Litt tragisk å kjøpe nytt garn til et restegarnprosjekt -så krysser virkelig pinnene for at jeg slipper det. 



Liker stripene og fargene som skifter. Fortsatt er det fascinerende å se hvordan neste farge vil passe med de foregående. Artig med den (nesten) tilfeldige sammensetningen. Ja, jeg sier nesten, for jeg har nok påvirket fargeskiftene bittelitt. Klarer ikke la være... Teppestrikkinga er perfekt tv-strikk, ja faktisk vil jeg si det er en stor fordel å se en god serie eller film på tv ved siden av, for med 250 masker på pinnen er hver rille i seg selv ganske seig. Men stripene eter på seg, sakte men sikkert. 


Strikketøyet er såpass stort og tungt at det bor i sofaen hjemme og får ikke bli med som feriestrikketøy i bilen eller på hytta. Så blir det heller strikket noen striper nå og da når vi befinner oss der teppet er, og følgelig blir det et innimellomprosjekt. Men teppe blir det nok til slutt!

Og for de som er spente på om det ble noe strikketid på meg under ferieturen der jeg selv var sjåfør og kjørte Østlandet på kryss og tvers med tre barn i baksetet -så kan jeg avsløre at det ble det så godt som ikke. Ingen stor bombe kanskje. Måtte de neste ukene bli roligere gi masse tid til avslapning, garn og pinner!  

7 kommentarer:

  1. Genialt resteprosjekt - så synes jeg det blir stilig med stripene som glir i hverandre. Krysser fingrene for mere strikketid!

    SvarSlett
  2. Dette blir berre å stilig!! Eg er også i gang med eit slikt teppe- men eg la det igjen på hytta. Så kan alle som vil strikke litt. Sjå her: http://lindeik.blogspot.no/2013/07/resteteppe.html

    SvarSlett
  3. Artig å se restegarnteppet ditt!
    Jeg koser meg med mitt eget og spekulerer på hvor LANGT det skal strikkes.

    SvarSlett
  4. Det blir så fint! Synd man ikke har nok restegarn til et slikt prosjekt ;)

    SvarSlett
  5. Men hvordan gjør du det? Strikket du to omg med samme farge? Ser ut som en, men da har du jo ikke noe ny tråd til p fortsette. Tar du med det siste del av tråden sånn at du slipper og feste, eller? Takk for hjelp. Veldig klar for å bruke opp rester. Har kjøpestopp til garnkurva kan lukkes, men et slukt teppe vil hjelpe. Lekre farger.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg strikker to omganger (fram og tilbake) med hver farge ja:) Så en tråd blir alltid hengende igjen i starten av omg. Når jeg når enden på garnnøstet, strikker jeg tre-fire masker med gammelt og nytt garn sammen slik at enden blir festet. Blir minimalt med trådfesting på den måten!

      Slett
  6. Da skjønner jeg. Takk for kjapt svar. Veldig fint teppe. Spørs om ikke det blir høstens prosjekt. :-)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...