lørdag 12. januar 2013

Julekulene som falt i fjor...

Synes det er litt vemodig jeg, å pakke bort jula. Spesielt det å fjerne alle de flotte lysene i vinduene som jo gjør et vintermørkt hus lyst og levende. Samtidig gjør det godt å få pynten vekk og starte på ny frisk. Men hvordan gjør man mørketida levelig uten alle de skinnende julestjernene? 

Foreløpig har jeg satt en liten lampe i vinduskarmen ved sofaen, den lyser iallefall opp en ellers mørk krok. Kanskje på tide å vurdere noen søte små hengelamper i vinduene? Eller fortsatt satse på levende lys, de bidrar alltid til økt hyggefaktor på mørke kvelder og morgener (selv om de røde nå er byttet ut med nøytrale, hvite lys :) 


Herr Reinsdyr forsvant fra vindusplassen sin sammen med resten av jula. Jeg hadde en liten dille med Arne & Carlos´ julekuler i november, det ble fem tilsammen og fire av dem endte opp som julegaver. Gleder meg allerede til å sette meg ned med Julekule-boka igjen før neste jul, det ga meg ordentlig god julestemning :) 

God, lys og lovende januar alle sammen!

3 kommentarer:

  1. Eg har latt ei lysslynge vere igjen frå jul ; arrangert den i ei lyslykt som står i eit mørkt hjørne av stova.
    Ellers har eg kjøpt kvite lys til å brenne, for då 'lysar' lyset litt nedover også når det brenn.
    Litt innputt av fargar er også ei løysing for meg ;)
    Kulene til A&C er flotte. Har strikka nokre, eg òg.
    Siri

    SvarSlett
  2. God ide med lysslynge-lykta! Jeg pakket bort lysslynga, tenkte det hørte jula til, men det er jo ikke nødvendigvis slik. Kanskje jeg plukker den fram igjen og lar den lyse i den store glassvasen utover vinteren :)

    SvarSlett
  3. Det er mørkt og tomt mef det samme jula flyttes ut. En uke siden jula måtte ut her og det er først nå det begynner å bli ok.
    God søndag
    Klem Tone

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...