fredag 4. januar 2013

Glad-krakken


Enkelt og greit, likefullt inspirerende og til å bli i godt humør av. Jeg snakker selvsagt om bestemor-ruter (eller oldemor-ruter, kjært barn...osv). Jeg blir aldri lei, særlig av ruter med freshe gladfarger :)


Jeg har heklet tepper og putetrekk av rutene før, og denne gangen var det en gammel krakk som trengte et realt ansiktsløft. Slitt og med et usannsynlig stygt beige stoff-trekk med malingsflekker og annen gammel moro var utgangspunktet. Jeg har hatt idéen om heklet trekk lenge, og endelig fikk jeg satt meg ned med heklekrok og garn. Elsker resultatet! Jeg synes rett og slett den har blitt til en skikkelig glad-krakk. 


Trekket er kjempe-enkelt å lage, jeg heklet bare rundt og rundt til passelig størrelse (litt mindre enn setet på krakken for at trekket ikke skulle bli for slapt). Så to runder uten økning i hjørnene, og deretter en "omvendt" runde med felling istedet for økning for å få den til å sette godt inn under setet. 

Garn: Petunia bomullsgarn, diverse rester
Heklenål nr: 3 1/2  


Når det blir midlere i været skal beina til pers med spraymaling, enn så lenge kan jeg ihverfall glede meg over digge farger på setet :)

1 kommentar:

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...