mandag 22. april 2013

Turkis delight

En drømmelue i myk og herlig angoragarn, og en etterligning etter FWSS lua (Fall Winter Spring Summer) som vi har sett mange flotte versjoner av denne vinteren. Jeg synes lua bærer navnet sitt med rette, den kjennes både varm og svalende på en og samme tid og passet ypperlig på trilletur i det milde, men vindfulle vårværet her i trøndelag i dag. 


Dette er mitt første bekjentskap med Pickles Angora. Umiddelbar reaksjon er: LIKER! Godt å strikke med, resultatet gir et jevnt uttrykk og utrolig myke plagg. Litt loing av korte angora-fibre på avveie må en regne med (samt medfølgende nys og pirking av lo fra tunga...), men det er verdt det! Bra er det, for jeg har kjøpt inn en hel del angora til en genser, som jeg la opp til rett etter at lua ble felt av ;)

Lua er strikket etter inspirasjon av FrkSnupps skamløse FWSS kopi. Jeg la opp et par masker ekstra (112) i forhold til fremgangsmåten, og lua sitter som støpt på mitt 58cm store hode. Herlig med plagg som blir akkurat som man hadde håpet og tenkt!


En strålende mandag til alle som er innom!

10 kommentarer:

  1. Flott lue du har strikket, veldig fin farge:-) Det var mye fint å finne her på bloggen din, så jeg har lagt meg til som følger:-) Hilsen fra Marianne

    SvarSlett
  2. Så fin farge på luen. Har en påbegynt slik lue liggende jeg også, men er redd for at den blir bare liggende. Har ikke prøvd garnet du har strikket i noe jeg må få gjort noe med snart. Mye fine strikkerier inne på bloggen din :)

    SvarSlett
  3. Ååååå den var kjempefin ! Flott farge !

    SvarSlett
  4. Superfin!! :) Nå måtte jeg bare lagre linken til oppskriften, tror det må bli en slik til høsten :) Altså ikke for at det ikke er luevær her i Tromsø nå (laaaangt ifra), men har bare alt for mange prosjekter på gang :)

    Fin mandagskveld til deg
    Klem

    SvarSlett
  5. Så fin! Jeg liker også Angoragarnet, så mykt og godt :)

    SvarSlett
  6. Kjempefin lue. Sikkert mjuk og god.
    Klem

    SvarSlett
  7. Nydelig lue, og fargen var bare helt knallfin.
    Har strikket samme lue i samme garn jeg også, og støtter alle dine skrytende utsagn :)

    SvarSlett
  8. Fin!! Har faktisk lagt opp til en akkurat lik, samme garn og samme farge:-) Har strikket to slike før, veldig fine og myke:-)

    SvarSlett
  9. Så fin lue! Jeg har også strikket en lignende, skikkelig god og passe tykk:) Du har en kjempefin blogg! Legger meg til som følger her;) Titt gjerne innom meg:)

    Ha en fin torsdagskveld!

    SvarSlett
  10. Lekker lue.
    Har ikke prøvd garnet, men har hørt mye skryt av det så jeg må nok sjekke det ut snart.

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...