tirsdag 9. april 2013

Ren luksus skjerf

Enkel rillestrikk var perfekt da jeg var på barsel med lillebror, det er liksom ikke tida for kompliserte mønster når ammetåka kommer sigende. Dette skjerfet er omtrent så enkelt som det går an, med rille på rille og en liten maskeøkning i slutten av hver pinne. Tre nøster bomullsgarn ble kjøpt inn i høst med nettopp dette skjerfet i tankene, og nå er rubb og stubb brukt opp. Den siste meter´n som var igjen etter avfelling gikk med til lage dusk.


Skjerf-fakta:
Oppskrift: Pickles´ Ren luksus skjerf
Garn: Järbo 100% bomull korall 150g
Pinner: 7
Jeg felte av med pinne 10 for at avfellinga ikke skulle bli for stram.

Järbo er nok ikke riktig så luksuriøst som Pickles´ egen supermyke, økologiske bomull -men greit nok ;) Et lett og fint skjerf å møte våren i iallefall!


Jeg har måttet skru på ord-bekreftelse på kommentarfunksjonen nå på grunn av økende mengde søppelkommentering. Irriterende greier, men satser på at dere fortsetter å legge igjen noen ord likevel. Det er så utrolig koselig å lese kommentarer fra dere som er på besøk, masse gode ord og oppløftende tilbakemeldinger :)


Fin, vårlig tirsdag til alle som titter innom!

7 kommentarer:

  1. Flott skjerf! Fint med farger på våren også.
    Jeg har også slitt med noen dumme kommentarer, dritt med spam altså!!

    Ha en fin uke

    SvarSlett
  2. Flott skjerf i ordentlig kul vårfarge!

    SvarSlett
  3. Åh, så utrolig fint dette skjerfet var! Skikkelig vårlig farge :) ser ut som her er mye kjekt å finne på bloggen din, tror jammen jeg legger meg til som følger! Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  4. Nydelige skjerf! Ser virkelig deilig ut og flott farge!

    SvarSlett
  5. Veldig fint skjerf, i flott farge:-) Imponert over at du kan strikke i ammetåke jeg...

    SvarSlett
  6. Veldig fint skjerf, i herlig farge! Ikke det dummeste å møte våren i ;)

    SvarSlett
  7. Kjempeflott skjerf! Den fargen er bare helt nydelig, blir nok strikket noe i korall her også snart :)

    Jeg ble også kjempeplaget med spam-kommentarer tidligere. Jeg valgte å fjerne muligheten for å kommentere som anonym, og det løste også problemet. De aller fleste som kommenterer har jo Google-konto eller annen konto.

    Ha ei fin uke
    Klem

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...