søndag 14. desember 2014

Juleantrekket i boks!

Lillebrors juleknebukse
Hohoho!

Her er det hvitt av snø ute, og lys og pynt i vinduene. Julestemningen kommer snikende. Lillebror lar seg ikke stresse med forberedelser og førjulsmas, men sitter ganske avslappet i sofaen og er klar for sin andre jul i splitter ny strikka kortbukse! (og ja: Nisselua er photo-shoppet på siden gutten nekter å ikle seg dette søte juleplagget) Kortbuksa er nok mest til pynt, men det skader jo heller ikke med litt ekstra varme på baken i disse kuldegrade-dager.

Kortbuksa er strikket etter oppskrift fra Den store guttestrikkeboka. Der er det så mye fint! Jeg fikk den av min kjære til jul i fjor, og har strikket et par plagg fra den i løpet av året; En retroinspirert Søttitallsjakke og en bamseaktig kortbukse. Begge er gitt bort til lillebrors fine nevø, så nå var det jammen på tide at lillebror også fikk sin egen kortbukse. Snart blir det nok en søttitallsjakke til ham, og sikkert noe annet fint fra guttestrikkeboka også! Har lyst til å strikke mye mere derifra :)

Kortbuksefakta:

Kortbukse fra Den store guttestrikkeboka, strikket i størrelse 2-4 år

Pinner nr 2,5 og 3

Garn: Drops Alpaca, farge lys grå

Juleshortsen 2014
Med diverse julegaver og nå juleantrekket i boks, kan jeg konsentrere meg om kosejulestrikk :) Jeg har et par fine ting på pinnene - mer om det senere!

Riktig god førjulshelg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...