søndag 7. desember 2014

Litt førjulssøm

Det går en stund mellom hver gang, men så blir jeg plutselig bitt av sy-basillen igjen. Det er veldig moro å sy! Nesten like artig som å strikke ;) Jeg prøver og feiler, og er fullstendig selvlært, men finner så mye inspirasjon og mange fine veiledninger på internettet. Blant andre er lager Noodlehead supermye fint, anbefaler en titt der hvis du er nysgjerrig og har lyst til blåse liv i symaskina igjen.

Penal og sminkepung
Jeg har sydd penal og sminkepung denne gangen. Penalene er fôret, og er relativt enkle å få til. Jeg og 12åringen sydde våre første penal i fjor høst i forbindelse med skolestart, og senere som julegaver til hennes venninner. Siden man kan variere slik med stoffer, farger og glidelås, kan de både passe til store og små mottagere. Jeg har et par slike i veska til småting som ellers ville druknet om de lå alene, og synes de er ganske så geniale. Til småvenninnene er penal alltid populært å få, særlig med noen tusjer, viskelær, penger eller litt snop inni. Mange muligheter!

Desembersøm: Penal
Moren min fikk opprinnelig et slikt penal til morsdagen i februar. Det ble sydd i hui og hast før jeg skulle besøke henne og overrekke oppmerksomheten, så finishen ble dessverre ikke "helt optimal". Det vil si, glidelåsen var sydd for nærme fôret og kilte seg fast hver gang den ble lukket. Jeg lovte selvsagt at hun skulle få en ny med fungerende glidelås, men av en eller annen grunn ble det ikke sydd noe mer før jeg nå fikk sy-ånden over meg i helga. Som plaster på såret over det forsinkede penalet, får hun nå også sminkepung (som jo selvsagt også kan brukes til mange andre ting :)

Desembersøm: Sminkepung
Det tar litt tid å komme i sy-siget igjen, men etter et par ferdigsydde ting går sømmen av seg selv og terskelen for å forlate symaskina blir stadig høyere. Jeg kjenner jeg klør i fingrene etter å sy enda litt mere.... men først skal det strikkes videre på adventstrikketøyet, et julerødt sjal som setter meg i rette stemninga :)

God søndagskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...