fredag 9. august 2013

Blikkboks-stæsj


Det ble plutselig fryktelig gøy å leke seg med farger, bomullsgarn og frihekling!

Den ensomme oppvaskbørsta på hytta fikk seg et nytt hjem i en tom, stæsja hermetikkboks. Et artig, fort-gjort prosjekt som var ferdig på et par små kveldtimer. Disse fargene gjør meg i skikkelig godt humør, så jeg regner med at oppvasken vil gå som en lek heretter ;)


Hermetikkboks-trekket er heklet rundt og rundt i halvstaver. Alternativt kan det hekles fram og tilbake og sy sammen bak. Smak og behag! Det er enkelt å tilpasse vidden på trekket med begge metodene. Jeg startet med å hekle en remse luftmasker så lang at den rakk akkurat rundt boksen, og heklet så første rad med halvstaver i luftmaskene. Dette er forresten ikke første gang jeg pynter tomme bokser med heklede trekk, se bare her.

Jeg har på følelsen det blir flere slike trekk... for det er ganske vanedannende å hekle striper i gla-farger!


Riktig god august-helg!  

5 kommentarer:

  1. Vanedannende ja, slike stripeprosjekt er så herlige!! Spreke og glade farger gjør susen sammen med en trasig oppvaskbørste ;)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å skrive en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...